Dagens väder | På TV idag Ekonomi & Finans | Teknik & IT | Resor | Golf | Sök en vara eller en tjänst | Tipsa oss | Skicka pressrelease

AtaMedia
| Svensk Företagsfakta |

Ny upptäckt förklarar varför män oftare drabbas av svår covid-19
Forskare vid Umeå universitet har hittat ytterligare en pusselbit som förklarar varför det finns betydande skillnader i immunsvar hos kvinnor och män vid insjuknande i covid-19. Denna upptäckt har betydelse för behandlingsstrategier av svår covid-19
NYHETER KOMMUN & FÖRVALTNING Kommentera artikel | Skicka nyheter/pressrelease

Kungsbacka kommun arbetar för att på sikt ta fram en gemensam tillsynsprocess för miljöbalken. Genom att kartlägga de delar av tillsynsprocessen som på sikt kan automatiseras och optimeras.
Kungsbacka kommun vill ge snabbare service och förbättra miljöarbetet
Avdelningen för Miljö & Hälsoskydd i Kungsbacka kommun har fått medel för ett projekt med att utveckla en automatiserad lösning för handläggning av köldmedier för att frigöra mer tid för proaktivt arbete och förbättra kundservicen.
– Vi vill arbeta smartare med automatisering och digitalisering i våra processer, förbättra vår service och underlätta för verksamheterna att vara med och bidra till en bättre hantering, säger Louise Poulsen, utvecklare Kungsbacka kommun.
Köldmedier är ämnen som används för att kyla och värma, till exempel i kylskåp, frysar, luftkonditionering och värmepumpar. Köldmedieaggregat används av exempelvis livsmedelsbutiker, restauranger och fastighetsförvaltare. Varje år skickas cirka 300 rapporter in till kommunen, och tusentals miljörapporter i hela landet.
Kungsbacka kommun arbetar för att på sikt ta fram en gemensam tillsynsprocess för miljöbalken. Genom att kartlägga de delar av tillsynsprocessen som på sikt kan automatiseras och optimeras.
Vi utvecklar självservice med bokningar för miljötillsyn
Kungsbacka kommun har under åren arbetat med innovation och har tagit tillvara tidigare initiativ och insikter. Utvecklingsarbetet inom avdelningen Miljö & Hälsoskydd är en fortsättning där digitala verktyg vid tillsyn på fält och självservice implementeras. Ett av de önskemål som har kommit fram är att verksamheter själva ska kunna boka in sitt tillsynsbesök. Vi testar nu en tjänst som är en kombination mellan självservice och kalenderbokning.


__ANNONSER___________________