Dagens väder | På TV idag Ekonomi & Finans | Teknik & IT | Resor | Golf | Sök en vara eller en tjänst | Tipsa oss | Skicka pressrelease
![ata.jpg](https://static.wixstatic.com/media/881bfb_24b84b2daaea4c8b823d68293b0c4b04~mv2.jpg/v1/fill/w_87,h_96,al_c,lg_1,q_80,enc_avif,quality_auto/ata.jpg)
AtaMedia
| Svensk Företagsfakta |
![antidepressiva front kopiera.jpg](https://static.wixstatic.com/media/881bfb_111e4d361d93402a92fa6b71c9b8b1ca~mv2.jpg/v1/fill/w_120,h_116,al_c,q_80,enc_avif,quality_auto/antidepressiva%20front%20kopiera.jpg)
Ny studie ifrågasätter uppfattning om biverkningar av antidepressiva
En ny studie i Acta Psychiatrica Scandinavica visar att biverkningar av antidepressiva som Citalopram inte alltid minskar med tiden
NYHETER KOMMUN & FÖRVALTNING Kommentera artikel | Skicka nyheter/pressrelease
Kristianstad klättrar i nationell hemtjänstranking
I 2024 års Hemtjänstindex placerar sig Kristianstads kommun på plats 35 av 290 kommuner, en förbättring från förra årets plats 57. Resultatet speglar ett målmedvetet arbete med att stärka kvaliteten i hemtjänsten.
– Det känns riktigt bra att se att våra satsningar ger resultat. Framför allt har vi förbättrat oss i hur vi utför insatserna och inom området stöd och utveckling. Det här är ett välkommet kvitto på våra medarbetares engagemang och det utvecklingsarbete vi gjort under året, säger Nicolaj Håkansson, verksamhetschef för hemtjänsten i Kristianstad.
Hemtjänstindex är ett initiativ från SPF Seniorerna och sammanställer kvaliteten på hemtjänsten i Sveriges kommuner. Indexet bygger på 75 nyckeltal från flera datakällor, däribland Socialstyrelsen, och analyseras av det statliga forskningsinstitutet RISE. Syftet med indexet är att skapa en samlad bild av kvaliteten inom hemtjänsten och möjliggöra jämförelser mellan kommuner.
Kristianstads kommun ser resultatet som ett steg i rätt riktning, men arbetet med att stärka verksamheten fortsätter:
– Det här ger oss energi att fortsätta vårt förbättringsarbete. Nu ska vi sikta ännu högre för att säkerställa att våra invånare får den bästa möjliga hemtjänsten. Den viktigaste feedbacken får vi dock i mötet med våra kunder varje dag, säger Nicolaj Håkansson.
![ata logo.jpg](https://static.wixstatic.com/media/881bfb_5cded60da714434a8275010514200f9a~mv2.jpg/v1/fill/w_30,h_33,al_c,q_80,enc_avif,quality_auto/ata%20logo.jpg)
![ata logo 2.jpg](https://static.wixstatic.com/media/881bfb_b3fac2d99c854c349145a262f04f4fde~mv2.jpg/v1/fill/w_69,h_18,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/ata%20logo%202.jpg)
__ANNONSER___________________