top of page

NYHETER  KOMMUN & FÖRVALTNING                                                              Kommentera artikel Skicka nyheter/pressrelease

Blekinge.jpg

Visit Blekinges nya satsning ska attrahera och engagera unga – både Blekingebor och framtida besökare.

 

Ny satsning för unga – tillsammans bygger vi framtidens Blekinge

Visit Blekinge lanserar en treårig satsning för att göra Blekinge mer attraktivt för unga i åldern 15–29 år. Genom affärsutveckling, kommunikation och samverkan ska ungas perspektiv stärkas, och fler se Blekinge som en plats att leva, besöka och utvecklas i. Satsningen finansieras av Regional utveckling på Region Blekinge och genomförs i nära samarbete med näringsliv, kommuner och föreningsliv.

 

Nu startar Visit Blekinge ett treårigt utvecklingsuppdrag med fokus på att attrahera och engagera unga – både Blekingebor och framtida besökare – genom smart kommunikation, upplevelseutveckling och samverkan.

 

Med ett särskilt fokus på målgruppen 15–29 år ska insatserna bidra till att fler unga får upp ögonen för Blekinge som en plats att besöka, bo på och utvecklas i. Det handlar om att stötta besöksnäringen att forma relevanta upplevelser, stärka det lokala engagemanget och väcka stolthet.

- Många unga har redan en stark relation till Blekinge, men vi behöver bli bättre på att lyssna in deras perspektiv och skapa innehåll, kommunikation och upplevelser på deras villkor. Den här satsningen är både en investering i platsens framtid och i ungas möjlighet att vara med och forma den, säger Fredrik Jenfjord, vd för Visit Blekinge.

 

Vi gör detta tillsammans

Att unga väljer Blekinge för studier, jobb eller fritid är avgörande för länets framtid. Därför vill Visit Blekinge engagera hela regionens besöksnäring, kommuner och föreningsliv. Alla som jobbar med unga, platsmarknadsföring eller samhällsutveckling och unga själva kan vara viktiga bärare av initiativet, och det finns många möjligheter att delta, påverka och sprida budskapet.

- Med denna satsning tar vi nästa steg för att göra Blekinge mer levande och attraktivt för unga. Genom att investera i besöksnäringen bygger vi en framtid där fler väljer att bo, verka och besöka vår region. Detta möjliggörs tack vare den gemensamma satsning som vi i styret – Sverigedemokraterna, Moderaterna och Kristdemokraterna – gör för att stärka de unga, utveckla besöksnäringen och öka hela Blekinges tillgänglighet, säger Fredrik Thomasson, styrelseordförande för Visit Blekinge.

 

Fakta om uppdraget

• Uppdragets löptid: augusti 2025 – december 2027
• Finansiär: Region Blekinge
• Budget: 7 miljoner kronor
• Huvudområden: kompetensutveckling, affärsutveckling, kommunikation och upplevelseutveckling
• Målgrupp: unga 15–29 år, särskilt Generation Z

ata logo.jpg
ata logo 2.jpg

__ANNONSER___________________

rättvik front.jpg
Söderköping front.jpg
kristianstad front.jpg
mariestad front.jpg
vårgårda front.jpg
sigtuna front.jpg
göteborg front.jpg
östersund front.jpg
herrljunga räddningstjänsten.jpg
lerum front.jpg
stenungsund front.jpg
färgelanda front.jpg
mörbylånga front.jpg
hedemora front.jpg
haparanda front.jpg
kramforsfront.jpg
eksjö front.jpg
karlskrona front.jpg
laholm miljö.jpg
Degerfors Service.jpg
älvsbyn front.jpg
Hylte barn och ungdom.jpg
flexator.gif
eksjö front.jpg
malmö stad front.jpg
kungalvfront.jpg
lidköping front.jpg
härryda vatten front.jpg
torsås bildning front.jpg
lidköping teknisk service.jpg
sala front.jpg
kil front.jpg
kinda front.jpg
sandviken front.jpg

Copyright 2015-2025 ATA Media  |  Box 2594  |  116 74 Stockholm  |  info@atagruppen.se                                                                                   

Användarvillkor - Det är inte tillåtet att kopiera, modifiera, distribuera eller publicera innehåll från atagruppen.se utan tillstånd. För eget personligt bruk är det dock tillåtet att ladda ner, kopiera och spara information från ATA Media.

Integritetspolicy - ATA Media förbinder sig att respektera och skydda Dina personuppgifter och Din personliga integritet i

enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer.

bottom of page